קייטרינג לשבת חתן בר מצווה כשר למהדרין
קייטרינג לשבת חתן בר מצווה, ביג מאמא

קייטרינג לשבת חתן בר מצווה

קייטרינג, הנקרא גם הסעדה, הוא אספקת מזון באתר או דרך חברה ייעודית שאינו צמוד למטבח בו מבושל המזון. משתמשים בשירותי קייטרינג באירועים כגון חתונה, בר מצווה, שבת חתן, כנסים, חינה, מקומות עבודה, ובתי ספר. 

שירותי הקייטרינג יכולים לנוע החל מהבאת מנות מזון בחמגשיות מוכנות בלבד ועד שירות מלא לסעודה חגיגית. קהל היעד של קייטרינג המספקים חמגשיות מוכנות הוא בדרך כלל מוסדות חינוך, מטיילים בתנאי שטח וחברות תעופה, והשירותי סעודות חגיגיות מיועדות לחתנות, בת או בר מצוות, שבתות חתן, כנסים וכדומה. 

בשונה מקייטרינג מהסוג הראשון, קייטרינג לאירועים לא רק מספקים מזון אלא הוא גם כולל שירות על ידי צוות מלצרים וברמנים, בהגשה לשולחנות או בשיטת מזנון. המזון עשוי להגיע מוכן להגשה, באופן מוכן אך דורש סידור סופי, או אוכל שהמלצרים או השפים מכינים אותו במקום. 

קייטרינג לשבת חתן בר מצווה

חברות קייטרינג הן דרך מצוינת לחסוך זמן והכנות מראש לבעלי השמחה. בנוסף, הם מציעים מגוון שירותים כמו אוכל כשר, בידור וסיוע בקישוט האירוע. במקרים רבים חברות קייטרינג מספקות את האוכל בחגיגות שבת חתן ובר מצווה באמצעות הכנת פלטות בעבודת יד לפני השבת.

סוגי הקייטרינג השונים הם קייטרינג בשרי, קייטרינג חלבי, קייטרינג צמחוני וקייטרינג טבעוני. קייטרינג מוסדי יהיה לרוב זול יותר מקייטרינג לאירועים.

העוסקים בהסעדה לאירועים נדרשים להתמצא לא רק בהכנת מזון אלא גם בהגשה מושכת עין ובעיצוב המותאם לעיצוב מקום האירוע. ישנן חברות הסעדה המטפלות גם בעיצוב השולחנות ובקישוט האולם, לעיתים אף בתאורה. מלבד הכנת המזון והגשתו, חברת ההסעדה דואגת גם לשינוע המזון בכלי רכב המותאמים לכך ולעיתים גם לניקיון אתר האירוע לאחר האירוע. חשוב שחברת ההסעדה תעסיק מלצרים שיסבירו פנים וידאגו לצרכים של אורחי האירוע.

תמחור האירוע מחושב על פי מספר הסועדים, אך לרוב נקבע מחיר מינימלי. תוספות מיוחדות כגון כלים חד פעמיים, קינוחים, מלצרים לאירוע, ומשלוחים על פי רוב עשויות להיות מתומחרות גם הן לפי מספר הסועדים או בתמחור נפרד.

ישנן תקנות רבות ושונות שמסעדות המשרתות את בר המצווה או שבת החתן צריכות לפעול לפיהן. החשוב בתקנות אלו הוא הכשרות.

תקנות הכשרות במסעדות המגישות בבר מצוות או בשבתות חתן הן מאוד ספציפיות. ראשית, יש לוודא שכל המאכלים במטבח מאוחסנים ומבושלים במיקומים נפרדים לחלוטין מהאזורים הבשרים או החלבים ויש לנקות ולחטא היטב את כל הכלים והציוד במקרה של ערבוב, על פי חוקי הכשרות. שנית, יש להגיש את כל האוכל בכלי מטבח מסומנים באופן ברור כדי למנוע ערבוב של בשר וחלב.

כדי להקל על שמירת הכשרות במטבח יש להקפיד על התקנות הבאות:

–  יש להשתמש בסטים נפרדים של כלי בישול למאכלי חלב ובשרי.

 – הפרדת פיזית מוחלטת בין הסטים החלביים והבשריים. זה כולל הפרדה של הכיורים שבהם הכלים נשטפים.

– יש לבשל את האוכל לפני כניסת השבת.

 – יש לחלק את האוכל החלבי והאוכל הבשרי לשני תפריטים שונים בשביל להימנע ממקרה של ערבוב.

כדי לתת מענה לאוכלוסיית היהודים ההולכת וגדלה המתגוררים מחוץ לארץ, ישנם שירותי קייטרינג שונים שמסייעים ליהודי שומרי שבת בחו”ל. ניתן למצוא את רוב שירותים אלו באתרי האינטרנט. שירותים אלו כוללים קייטרינג לחתונות וחגיגות בר מצווה.

שירותי הקייטרינג יכולים לספק מגוון דברים, בין אם זה אספקת אוכל כשר, בידור או סיוע בקישוט. בנוסף, חברות קייטרינג רבים מציעים סיוע בחגיגות שבת חתן ובר מצווה על ידי הכנת פלטות המוכנות לפני כניסת השבת או על ידי הכנת ארוחות שניתן לחמם במהלך השבוע. זאת אחת הדרכים שחברות הקייטרינג יכולות לספק את השירות בשבת החתן או בבר המצווה תוך שמירת השבת.

אהבתם? שתפו!
למאמרים נוספים
דילוג לתוכן